Pendla till en av dom bästa platserna som finns

Bilden är tagen under någon resa till eller ifrån göteborg i sommras
 
God morgon!
 
Idag ska jag och Amanda åka hem till henne, välrdens bästa ställe. Att sätta sig på bussen och tåget är kanske inte alltid det roligaste man kan göra men tillsammans kan man alltid ha skoj, jag och Amanda brukar kolla på film i telefonerna eller lyssna på musik och snacka skit. påtal om att pendla så skulle jag åka ifrån göteborg till alingsås och missade första tåget med 1 minut, hade helt glömt att dom har bytt tåg tider. Så jag fick glatt stå där på perongen och vänta på nästa tåg som gick först efter en halvtimme trodde jag, tåget blev inställt och woops så hade jag väntat i 1 timma istället för 30 minuter, iallafall så kommer tåget iväg i nästan rätt tid och direkt vid första stationen så kommer ett medelande "Tyvärr har vi fårr ett tekniskt fel och måste fixa det innan vi kan åka vidare, det tar bara någon minut" okej tänkte jag, det går väl fort men tiden rinner på och vi har stått där i 15 minuter innan vi kommer iväg, med detta sagt så är jag 45 mintuer försenad på en 40 minuters resa, men så börjar tåget rulla efter 15 minuters stilla stående till nästa station för att för andra och sista gången lämna ett medelande "Tyvärr har vi en dörr som inte går att stänga, vi försöker fixa det så snabbt vi kan så vi kommer iväg" samma visa här som stationen innan och vi blir yttligare 15 minuter sena. Bra jobbat västtrafik! Tack för en underbart världelös och kass resa!
 
Iallafall tillbaka till topic, med det som jag skrev innan nu sagt, så ska jag snart duscha, klä på mig och sedan åka hem till min älskling (amanda) för att tillbringa min söndag där, ser dock inte fram emot tågresan. Men man får ta det med en nypa salt, säger dom att man ska vara framme 16:20 så får man väl räkna med 17:20.
 
Tack för att du läste /Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback